شناسه : 12155
نویسنده : استان کردستان
عکس

در راستاي برنامه هاي سازمان بسيج حقوقدانان و طي تصميمات هيات انديشه ورز استان مبني بر آگاه سازي عمومي اقشار جامعه و دسترسي آسان به خدمات حقوقي در نماز جمعه اين هفته مسجد قباي سنندج قبل از خطبه نماز جمعه، سخنراني با موضوع معاملات و آثار و پيامدهاي آن و همچنين مشاوره حقوقي رايگان توسط كارشناسان و وكلاي بسيجي بعد از اقامه نماز جمعه برپا گرديد.در اين برنامه جناب آقاي صحرايي وكيل دادگستري ضمن اشاره به اهميت فريضه نماز جمعه و اشاره به آيه 9 سوره جمعه، به تبيين و تحليل ابعاد حقوقي معاملات و عقود بيع و اجاره پرداختند. نداشتن آگاهي و معلومات حقوقي و عدم مراجعه به كارشناسان حقوقي در زمان انعقاد قرارداد ها و معاملات و بي اطلاعي از مفاد و بندهاي موجود در اسناد تنظيمي و قولنامه هاي معمول را از عوامل ايجاد دعاوي حقوقي متعدد در اين زمينه عنوان كردند.
با توجه به وجود موقوفات متعدد و زمين هايي با كاربري هاي غيرمسكوني در بافت شهري سنندج و عدم اطلاع و آگاهي مردم نسبت به قوانين و مقررات، عدم اخذ استعلام هاي لازم از مراجع ذيصلاح، تنظيم اسناد دستنويس و قولنامه اي و وكالتي و عدم رجوع به دفاتر ثبت اسناد رسمي و تعجيل در معاملات را از جمله عوامل مهم در تراكم پرونده در محاكم حقوقي بيان كردند.
ازجمله موضوعات مهم ديگري كه در اين سخنراني مورد اشاره قرار گرفت مي توان به : وجود نواحي منفصل و حاشيه نشيني در اطرف شهر سنندج و عدم ساماندهي و تغيير كاربري اراضي مربوط در اين محدوده ها، ساخت و سازهاي بدون مجوز، نبود نظارت كافي، خريد و فروش زمين هاي قرارگرفته در حريم جاده ها و رودخانه ها، خريد املاكي كه داراي ايادي متعدد بوده و عدم توجه به قوانين و مقررات مربوط به اين حوضه ها را نام برد.
همچنين بعد از اقامه نماز جمعه با توجه به اطلاع قبلي، در دفتر تعيين شده توسط هيات امنا براي ارائه مشاوره قريب 30مشاوره حقوقي با موضوعات مختلف از جمله: مالكيت، قرارداد، خانواده (طلاق، نكاح، مطالبه مهريه، حضانت، نفقه)، بيع، حق شفعه، ارث، وصيت، فروش مال غير، اجاره، تقسيم و تحرير تركه، ديه، مطالبه وجه، چك و... ارائه شد.
 

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.